Monday 9 December 2013

Twitter...

Assalamualaikum


Puuhhhh peeggghhh puihhh..... Gila bapak tebal debu kat blog aku nih... aku dah pesan kat mak nyah sebelah rumah aku tolong sapu-sapu sikit sebulan sekali.. tapi dia cakap "sepuluh ringgit sekali bang..." tak geli dibuatnya.. siap ada muah muah lagi .. k.. aku patut mintak servis pondan pulak lepas ni *ehh, macam same je.. =.='* well, apa pun, Aisam is back.. jyeahhh... *best ker?* on this hatee-hatee-ho day, aku nak citer pasal Twitter...

Mesti korang hairan macam nyot nyot kena sembelih bila aku nak citer pasal twitter nih... ye lahh.. dalam hati korang mesti cakap dengan gedik "Twitter? ergghhh omaigadd tak kan lah mamat belacan nak cakap yang dia baru syok main twitter kowt?" celaka korang gedik nak gilaa.. aku start with this twitter thing last year, that's mean setaun sebelum Oh My English jadi famous *cehh* in fact, I'm a super fan of Oh My English *belajar dari Cikgu Salleh* gedik kan aku cakap english bagaii.. twitter ada banyak manfaat nye... and hari ni aku akan citer sket apa kegunaan twitter dalam hidup aku yang penuh dengan pancaran kerabaan.. *pancaroba*

Tempat untuk mengutuk bapok celaka di luar sana 
Jahat tak aku? muahahahahaahhaa... tak lah camtu sekali kan.. mak aii gila aku nak kutuk nyah nyah luar sana... sekali diorang bawak geng nyah-nyah habis aku dingap sekaligus *aku dinodai* well, di twitter, korang bebas nak cakap ape.. kau nak cakap aku comel ke, aku hensem ke, aku macho ke.. thank you bebanyakkk terharu aku korang camtu.. last orang cakap camtu kat aku budak sakit jiwa kat sungai ** tu pun aku tak pasti dye faham tak soalan aku.. "abang, boleh tak cakap aisam comel?" lantak korang lah nak tweet ape.. tapi kan.. dekat twitter gak, korang kena jaga betul-betul tangan , mulut and mata (eh, tengok ape tu?) korang.. jangan nak main tweet je ikut rentak hati korang yang bergelumangan di hentak angin sempoi ... ingat, you are what you eat, you are what you tweet.. apa yang kau tweet menunjukkan attitude korang.. kalau kau tweet "saya comel", gila bapak anak emak nenek datuk moyang bajet comel kau..  kalau kau tweet "awak comel larhh", nampak sangat kau kesiann and takde keje nak buat dalam hidup kau ehh nak puji orang lain .. well mostly dekat twitter tu.. keluar lah segala ahli falsafah, pembaca berita sukan, ahli sains , ahli gediks? pelakon pun ade tauu... tak payah kau nak pergi wayang nak tengok Ombak Rindu.. dalam twitter pun dah kuat sangat ombak tu.. kau akan tengok bermacam-macam tweet yang pelik-pelik, memberansangkan .cehhh.. kalau aku? hmmm... aku akan tweet pasal kenaikan harga, akademik , politik *celaka, skema* fuuyooohhhh.... kalau aku tweet pasal tu, jangan tegur aku kalau jumpa aku kat mana-mana.. sekali aku ngap korang keluar semua istilah-istilah politik, aku tak lah camtu weyhh... aku guna twitter ni untuk kutuk-kutuk mamat,minah,mamah,bapok gila kat luar sana yang gediks bhai, and kalau ade sape-sape aku nak kutuk.. twitter lah jawapan nye, sebab orang tak pandang sangat tweet yang takde kaitan dengan diorang, and banyak lagi tweet yang keluar.. tak sempat tengok kutukan aku.. padahal aku citer pasal diorang kot.. huhuhuhuhu


Connect dengan friends sekolah rendah ,menengah, merendah, and menceceah.... 
Twitter, connect us all.. ceyhhhhhh berlagak macam model advertisement pulak aku... bagus-bagus.. ade bakat sket... jap-jap.. bibir tak tebal.. kena buat pembedahan kertas kat muka *pembedahan plastik mahal kot* FWENZZZZ... mak aii.. mentang-mentang baru habis sekolah, terpisah dengan kawan, sedih gilerrrrrrrr... macam keldai kena gigit kutu sedih aku... T^T sebab tu lah, aku guna twitter untuk chat-chat dengan kawan-kawan aku yang terpisah oleh angin badai yang kuat *gedik* kalau guna facebook kan, kau post mesti macam budak mata sumbing yang bodoh kan, bila takde like? or xde komen.... and boleh-boleh je kawan kau yang lain menyampuk letak gambar yang tulis "Lawak Giler" masa kau tengah syok chatting dengan kawan/makwe/pakwe/nyahwe korang... *curse you Mark for adding that feature in Facebook* sebab-menyebab-babe tu lah aku bukak twitter je memanjang.. kau tweet sampai kau puas duk mengumpat dengan nyahwe korang.. nyenyenyenye.. tapi yang paling penting kan..twitter je best kalau nak sembang-sembang .... jyeahhh... live for the nyahqueen...

Okay... tu je kot aku nak share.. aku memang dah takde idea sekian lama tak blogging ni... banyak krik krik je blog aku yang bersepah macam kucing beranak buaya kembar.. well.... aku harap kau boleh lah gelak sket baca blog aku.. walaupun banyak hambar... thanks to all yang baca.. tu pun kalau ade ahh.. and.. last but the least..... 
kbai

Follow me on Twitter : @AisamTurqoise ciaoooo... ~(^.o~)



0 komentar:

Post a Comment