Tuesday 26 March 2013

Four Letter Word Called,

Assalamualaikum.........


Haie.... geram betul aku dengar bunyi mercun tu..  Kelepam, kelepum, keletak, keletuk, kededang, kededung , kelalulilolilolalellelailalanutalang pun ade.. aku tak paham betul lah...*tiba-tiba* eh.. tetibe betul kan aku ni? beri salam je tetibe je cakap tentang bunyi mercun .... bukan ape , dalam aku tengah buat post  tentang benda pelik ni, telinga aku sedang dalam kesedihan dengar bunyi mercun yang belum henti-henti dari pukul 8 tadi.. bukan aku tak suka, bingung je dengar bunyi mercun yang tak henti-henti tu, dalam fikiran aku ade mercun panjang 10m diikat kat badan Fei Mao pastu meletup-letup, kan naya baby gemok tu (baby????) sudah! aku bukan nak cakap pasal Fei Mao ke Fei Dao ke, balik ke tajuk asal.. korang pernah dengar tak name tajuk tu? kalau ade tu ade lah, ade aku kesah? ~(*0*)~ yang tak tau tu, agak-agaknye korang rase ape? Baba? Bubu? Bebe? (laa... macam baby pulak) Mak Minah Jual Sayur? (tu 4 patah perkataan bo***) Wati? (nama comel untuk Amwati) haaa... kalau korang nakkkk sangat tau, aku panggil bende tu centot (ape tu?) .. mamamamat sellah pulak panggil  LOVE ... jiwang semacam pulak aku malam ni kan? bukan ape, sekadar hiburan mata semata-mata.. kalau korang nak tau, aku rase 2 - 3 hari ni, macam ade cupid besar macam gajah Somalia dah baling tombak yang besar gedabak kat kepala aku lah, dahlah salah baling ... huduh pulak tu.. macam nak gigit je telinga dye pastu bagi arnab yang comel makan.. onyonyonyonyo... sebenarnya bukan pasal cupid ke tak cupid, dah Tuhan nak bagi aku suka kat orang nak buat camna... dalam hidup ni cinta tu benda biasa je pun.. tak salah kalau kita nak suka kat orang ke, badak ke, Amwati ke, (eh?) tak salah... asalkan kite tau jaga perasan tu sudah.. okay, malam ni aku nak share sikit lah tentang centot ni... *pasang lagu Pontiberanak Sondal Malam*
Q(-.-Q)




Jangan terlalu berharap akan sesuatu yang mustahil

Dalam hidup ni kan, kita tak mungkin tak pernah suka kat orang, tak kisah ke kau tu cantik bak Christena Gogelega ke, hensem macam Bread Pit ke, hodoh giler bak sambal belacan masak sup ke *kau hado?* kau tetap pernah or sedang or akan suka kat sape-sape je.... korang ade hak nak suka sape-sape.. kalau ade orang kutuk kau sebab suka kat beruk , lantaklah .. hidup kau.. *harharharhar* ..............tapi kan, tak semua cinta kite akan terbalas............ kite tak boleh nak paksa orang yang kite suka kite balik unless dorang betal-betul suke kat kau or kau pakai minyak pengasihanani *special dari ladang* we just need to accept the way how they feel on us jangan pulak korang nak ugut crush korang tu dengan iNokia 3110 naya hidup dye nanti.. well, kita cuma perlu redha je... ape yang nak jadi jadilah.. kalau korang rase ade secubit peluang untuk korang menangi hati si crush yang tercinta, just do your best kalau korang tak usahakan, camne lah korang nak tau crush korang tu suka kat kau ke tidok.. tapi janganlah korang bersedih sampai tertonggek-tonggek 361 darjah bila crush korang tu reject korang mentah-mentah macam daging kambing *tetibe* aku tau camne rasenye kalau bertepuk sebelah tangan... macam bodoh kan? cube kau tepuk sekarang mesti mak kau hantar kau kat hospital sakit mental... know what? sometimes we just need to forget the person that we love, the feelings that you gave to her/him, for me, it is enough just to see her happy than begging for her love for years... having a crush is quite painful.. it is better if i just let her go and let she gives her love to anyone that she likes.. Because waiting too much for a miracle to happen is just a waste of time and love... 


Spending too much time chasing something that does not even exist

Mase kecik-kecik dulu , lah tyme masih main Barbie Doll yang mata dye pun dah nak terkeluar dah aku tengok... #kantoi... mesti korang selalu imagine macam-macam kan? mesti korang pernah terfikir nak naik unicorn kaler hijau coklat sambil makan buah durian terbang ke udara bersama puteri Somalia yang perut kembung macam perut Aflin Shauki ... pastu korang berjanji bile korang dah besar nanti korang nak cari unicorn tu and kawin dengan puteri Somalia yang cantik lah sangat tu.. tapi bile korang dah semakin besar, baru korang sedar , tu cuma khayalan je pun.. rase bodoh pulak bile fikir kite kecik-kecik-tomei-lunyai-ikan-goreng *tetibe* dulu boleh fikir benda sebijak tu.. samelah gak dalam kisah centot ni... kita tak perlulah menunggu cinta seseorang way too long kite tau mamat/minah Bread Pit and Andalina Coli tu tak akan suka kita, dah lah.. kalau kau tunggu jugak kan korang jugak yang merana... berhenti menunggu benda yang korang tau tak wujud.... cuma dengan kuasa Tuhan je baru benda tu boleh datang.. memang susah nak lepaskan perasaan tu, tapi biarlah berjambak lagi bulu ketiak (bunga) kat dunia ni, kau cuma perlu carik je mane yang korang rase best..

Sebelum aku berundur dari gulungan ayat-ayat dalam blog aku ni, aku nak pesan sikit lah, jangan biarkan orang merana disebabkan kita, mereka ade jugak perasaan macam kite, fahami perasaan dorang.. and one last word, jangan sesekali korang dalam keadaan ini, 
Yang dikejar tidak dapat, yang dikendong berciciran

With Love from your dearest,
Eizam Aisamudin

0 komentar:

Post a Comment