Wednesday 6 June 2012

I do love comics..

Time korang tengok tajuk tu mesti korang dah terbayang aku sedang baring sambil posing gaya Christina Aguilera dengan muka yang comel bak Doraemon with a pink bunny suit with a pink big nose *menjerit Amwita yang sedang tidur nyenyak dengan cacing tanah* sambil baca komik Detective Conan .. laa komik yang ajar korang camne nak bunuh orang dengan cara yang menarik ... tapi sebab budak yang d*** tu korang boleh kantoi...For your information, aku waktu kecik2 dulu suke sangat2 baca komik sampai aku selalu kantoikan pembunuh2 kat office Uncle Mayyori aku... waktu dulu jugak lah kan, aku pernah simpan lebih 30 buah buku kat banglo aku tu.. sebab aku addict giler dengan komik gak lah aku menyimpan minat nak buat komik aku sendiri bila dah besar macam Mr. Agent Kay Men In Black nanti... time tu kan, aku ade lah buat komik2 bodoh yang aku dapat idea dari komik2 waktu tu...aku nak share lah sikit komik2 yang pernah aku buat waktu aku Omeyll dulu....




#1 Twinkie
Ni adalah komik first sekali yang aku buat... *meremang semua bulu aku tengok "benda"  tu senyum* readers tak pelik ke laki macam Fahrin Ahmad ni lukis benda pelik macam ni?? family aku tak tau pun aku pernah buat komik dengan lukisan camtu .. bila mama aku tanye,

"Sape yang lukis patung pelik ni??"
"Adik, mama..."

Ape korang ingat muka handsome macam aku ni tak pandai menipu ke?? *angkat kening* kalau korang nak tau, aku ni lah budak paling sopan, baik, bla...bla.. *memang nak kena lempang dengan boot RM379 aku ni..* bila aku ingat balik citer ni, aku hairan pulak, camne lah aku boleh buat komik camni? tak kena dengan muka betullah komik ni walaupun baru je sikit aku buat tapi dah rancang sampai nak buat buku 5?!?! aku ni kan kuat berangan sampai ke Singapore, tapi yang pelik tentang buku ni lah kan, setiap siri tu mesti tukar rupa... Book 1 tu jadi patung pelik atas tu, Book 2 ade rambut pulak Book 3 dah hilang segala telinga .. Book 4 pulak kahwin pulak dorang *aku teruja sangat nak kahwin dengan Lisa Surihani waktu tu* Book 5 jadi manusia pulak dorang.. pelik2 *sambil goyang kepala*



#2 Poring
Kalau yang pernah main game Ragnarok tu mesti kenal dengan monster atas tu...  *comelnye* bising betullah readers ni.. komik ni kan, aku ambik monster2 tu *comelnye* jadi character dalam komik aku .. mesti readers kat luar sane cakap aku poser , sukati aku lah, dah otak aku masih macam Shin Chan waktu tu, ape nak buat..... cara aku nak bezakan monster tu *comelnye* dengan yang lain aku tambah je rambut, telinga, topi lah segala... korang ni memang nak kena lah..... Aisam!! *comelnye*  thank you for that praise ... *menjerit mak kepada anak jiran sebelah* aku memang takde idea time tu, jadi aku pakai je character ni... and jalan citer ni pun aku ambik bulat2 dari game dye.. aku buat monster ni ade kuasa *eh, takde bunyi lagi dah?* Poring tu jadi main characte dye, dye jadi Acolyte.. (boleh heal2 tu yang nak bunuh semut pun tak mati2)




#3 Shape
Ni lah citer aku yang paling pelik dalam sejarah hidup aku... time tu aku tengah di tahun 4 kot, aku masih belum pandai melukis sangat, tapi teringin lah nak buat komik, so aku buat lah citer ni... yang aku ingat dorang bertiga ni kawan, pergi perhimpunan pastu kena tangkap pengawas.. kenapa dorang kena tangkap tu aku tak tau, mesti korang fikir aku layak buat citer kat dalam channel Play House Disney kan? No,no,no aku nak letak citer ni kat AXN biar seluruh dunia tau aku ni berbakat dalam buat cerita kanak2.. *big clap*


Sampai di sini je lah aku nak share dengan readers2 yang tengah syok tengok blog aku ni,(kau sedarlah sikit followers kau baru je 7 orang) aku mungkin akan balik ke U.K. , ye lah kan, aku ni kan orang putih gitu... aku nak balik ke hostel sebab kitorang ade latihan Wind Orchestra pertandingan tak lame lagi,, 1 Julai nanti... jangan lupe tengok muka aku nanti dekat youtube confirm ade, sebab waktu finale ni, dorang akan rakam gune camera *ye lah takkan lah pakai iPod kot(ape tu?)* .. dorang pasti rakam muka aku.. ye lah, Awal Ashaari on the stage..... ni ada satu video aku nak share dengan korang....


0 komentar:

Post a Comment